23. 10.
ČJ – ŠKOLÁK PEPA 1 – dokončili jsme všechna cvičení na str.16, na str. 17 jsme vypracovali cv. 1.
Psali jsme v písance písmenko E, dva řádky.
ČÁRY MÁRY … dokončili jsme str. 27,28, za DÚ je str. 29.
22. 10.
ŠKOLÁK PEPA 1 … str. 15/ 2 tení vět, str. 16/ 1,2,3…vyvození písmenka E.
M – str. 29/ celá strana , 30/ 1, 2.
16. 10.
ČJ … dnes jsme se naučili nové písmenko M, udělali jsme jednu stránku s písmenkem M (nemám u sebe knihu, neznám stránku).
15. 10.
ČJ … dnes jsme trénovali čtení a psaní všech probraných písmenek, trénovali jsme „mimozemštinu“ … skládání hlásek do slov… suchová analýza a syntéza …o-k-o… děti složí oko atd.
Dopsali jsme do slov písmenko A… str.
M … porovnávání čísel a sčítání do 3.
14. 10.
ČJ … četli jsme písmena, napsaná na tabuli, věty z učebnice … str. 11/ 1, doplnili jsme cvičení 2,3 na str. 11.
M …porovnávání … str. 26 /celá. Pracovali jsme s kostkami, na tabuli, stále procvičujeme větší, menší… zápis znaku, některým dětem dělá problém.
VV – otiskávání listů … tempery … „podzim jezdí na strakaté kobyle…
PČ – rozstříhání a složení a nalepení draka (puzzle).Navlékání dračího ocásku z listů.
13. 10.
ČJ – vyvození písmenka A…ŠKOLÁK PEPA … str. 10/1,2,3,4. Zbytek dokončíme zítra. Str. 11 / 1… tvořili jsme věty k obrázkům… dopsat do rámečků slova ÁJA, ÁJU. Zbytek cvičení uděláme zítra.
M – str. 25 dokončit celou stránku.
ČÁRY MÁRY – str. 24.
10. 10.
ŠKOLÁK PEPA … naučili jsme se číst a psát velké písmenko O,S. Děti by měly umět určit , které slovo začíná na uvedené písmenko, kde ve slově se písmenko nachází( na začátku, na konci, uprostřed).Začínáme skládat rozhláskovaná slova … l-e-s … les, o-k-o… oko. Říkáme tomu „mimozemština“… toto prosím trénujte. Musí se začínat u krátkých slov… les, pes, nos, pusa, oko… opakovat stejná slova, až se to děti naučí, až to uslyší.
Prosím, dbejte na úpravu a pečlivé vypracování domácích úkolů. Učí se tím vztahu k práci.
ČÁRY MÁRY S PEPOU … stále upozorňuji děti na správné držení tužky, správné sezení při psaní.
ČLS … orientace v čase… dny v týdnu… který den je dnes, zítra, byl včera… měsíc, roční období. Rozdělení plodin … co je ovoce a co je zelenina. Změny v přírodě na podzim.
M … psaní číslice 1, početní operace sčítání. Dle znázornění zápis příkladu. Porovnávání. Počítání do 4.
25. 9.
S PEPOU DO ŠKOLY … celý týden procvičujeme určování řádek, sloupeček, čtení obrázků, určování první hlásky, roztleskávání na slabiky, určení krátké a dlouhé slabiky, tvoření vět podle obrázků, dle vlastních zážitků. Luštění , opis písmen, hledání stejných obrázků, hledáme rozdíly … správná výslovnost, dýchání, učíme se krátké říkadla a básničky.
ČÁRY MÁRY S PEPOU …uvolňování ruky od ramene…chválím všechny za velké zlepšení. Prosím rodiče, aby upozorňovali děti na správné držení tužky.
ČLS – orientace v čase… dny v týdnu, roční období podzim …znaky podzimu, oblékání, počasí, práce na zahradě. Pojmenování ovoce a zeleniny dle obrázků, skutečnosti i chuti… (vše jsme dělali).
M – počítání do 10, tvoření souboru prvků, sloupec, řádek, orientace v ploše, porovnávání …znaky větší, menší, rovná se. Geometrická řada, rytmické pakování prvků v ploše, pojmenování geom. tvarů. Dnes jsme prováděli úvodní diagnostiku v matematických dovednostech. Na třídních schůzkách Vás seznámím s výsledky.
22. 9.
S PEPOU DO ŠKOLY … str. 19… vyprávění o obrázku, tvoření vět, hledáme místo pro obrázky. Vyluštit obrázkovou tajenku … obrázky skrývají slovo PODZIM.
Str. 20 …pojmenování obrázků, společný název pro všechny obrázky… OVOCE… pojmenovávání obrázků, hledání a orientace na ploše … první obrázek v první řadě… třetí obrázek ve druhé řadě atd. Do koleček píšeme + nebo -… podle toho, zda ovoce dozrává u nás na podzim.
M – str. 12 / vyvození znaků větší, menší…trénovali jsme psaní znaků. Máme hotovou celou stránku.
18. 9.
S PEPOU DO ŠKOLY … str. 17 … dokončili jsme cv. 3/dokončit poslední sloupeček.
Povídali jsme si o obrázcích, četli věty z cv. 2
17. 9.
M – str. 9 + 10, zadání je vždy dole na stránce.
ČJ – S PEPOU DO ŠKOLY … str. 16/ 1 …četli jsme věty podle obrázků, cv. 2/ hledání stínů podle PEPY, stejnou barvou vybarvit kroužek … Pepa, stín.
Str. 17/3 … vyznačit slabiky … krátká slabika … tečka, dlouhá slabika čárka.
16. 9.
M – str. 8 … vyvození čísla 1… dole na stránce je zaspáno, co se s úkoly má dělat, prosím, pracujete dle zadání.
S PEPOU DO ŠKOLY – str. 15/ 2…pravá. levá strana…vybarvi u pastelek jen špičky dle požadavku / červená, modrá. Cv. 3 … zakroužkuj barevně stejné skupiny obrázků.
ČÁRY MÁRY S PEPOU… str. 8/ … smajlík jede…
12. 9.
ČJ – Tvořili jsme věty, vytleskávali slabiky ve slově, zjišťovali první písmeno ve slově, hledali slovo s určitou první slabikou. Hledali rozdíly v obrázcích, obrázek a stín – zraková cvičení. Naučili jsme se říkanky k různým grafomotorickým cvikům.
Ve psaní jsme zaměřili na uvolnění ruky, cviky na uvolnění ruky od ramene… proto je vhodné cviky psát ve stoje , hlídat držení tužky a pracovat uvolněnou rukou.
M – numerace do 5, pojmy první, druhý…, poslední, před, za, sloupeček, řádek.
PRV – seznámení se školou, školní pravidla, třída, spolužáci, jména spolužáků, osoby ve školy, bezpečnost při cestě do školy.
AJ – rozdali jsme si učebnici, rozdělili se do skupin, ukázali si třídu, kde se bude učit druhá skupina.
TV – ukázková hodina florbalu, hry na hřišti.
VV + PČ – trhání papírků, lepení obrázku a vytvoření prvního písmene vlastního jména.
HV – naučili jsme se novou písničku, poslouchali skladbu W.A. Mozarta – Turecký pochod, rozdali si a prohlédli knihu do HV.